Personalo valdymas ir personalo administravimas – du skirtingi procesai, kurie yra privalomi kiekvienoje organizacijoje. Imlus laikui personalo administravimo procesas, apie kurį plačiau sužinosite, sekdami šią nuorodą: https://emplonet.lt/klientams/personalo-administravimas/, daugelio manymu, yra aiškesnis, o štai personalo valdymas daug kam yra tikra mįslė, todėl nenuostabu, kad personalo valdymo paslaugos domina ne vieną organizaciją.

Ką slepia sąvoka „personalo valdymas“?

Personalo valdymas – „minkštesnis“, mažiau formalizuotas procesas, apibūdinantis į santykius orientuotą organizacijų vadovų bei jų valdomų organizacijų darbuotojų, t. y., komandos narių, tarpusavio sąveikos veiklą. Šis procesas iš esmės apima komandos narių įsitraukimo į organizacijos veiklas bei pasitikėjimo vadovu ir likusia komanda didinimą, kuriant pasitikėjimu grįstus santykius organizacijos viduje, ir, žinoma, efektyvios, komandos narius motyvuojančios sistemos sukūrimą.

Personalo valdymo sudedamoji dalis: organizacijos valdymo metodai ir stilius

Organizacijos valdymo metodai bei stilius, kaip viena iš personalo valdymo sudedamųjų dalių, tiesiogiai priklauso nuo organizacijos vadovo. Vadovų požiūris į darbuotojus bei organizaciją, kaip darnią visumą, yra skirtingas, todėl ir valdymo metodai bei valdymo stilius gali būti kitoks.

Mažiausiai pažangus vadovavimo stilius yra vadinamas autokratiniu. Vadovai, kurie renkasi tokį vadovavimo stilių, dažniausiai nuvertina darbuotojų savarankiškumą bei jo organizacijai teikiamus privalumus, nes tiki, kad didžiausią naudą organizacijai neša tik stipri valdymo centralizacija. Tiesa, būtina paminėti, kad yra situacijų, kai šis vadovavimo stilius pasiteisina: šis vadovavimo stilius būna naudingas, kai yra būtina priimti nepopuliarius, kartais prieštaringus sprendimus.

Demokratinis vadovavimo stilius dažnai yra vadinamas tinkamiausiu. Demokratinį vadovavimo stilių įvaldę vadovai įtraukia komandą į sprendimų priėmimo procesus. Šiuo stiliumi valdomoje organizacijoje klausimai dažniausiai yra sprendžiami kolegialiai, o galutinio sprendimo priėmimo teisė priklauso vadovui. Demokratinis vadovas yra linkęs skatinti darbuotojų savarankiškumą bei iniciatyvumą. Šis vadovavimo stilius atrodo beveik tobulas, tačiau turi ir minusų, t. y., galimas mažesnis sprendimų priėmimų operatyvumas.

Liberalus vadovavimo stilius dažniausiai pasiteisina tose srityse, kuriose vyrauja kūrybinis bei individualus darbas. Liberalūs vadovai mažai kišasi į darbuotojų veiklą, retai jiems įsakinėja ar juos kontroliuoja. Pažymėtina, kad dinamiškose situacijose šis vadovavimo stilius visiškai netinka.

Personalo valdymo sudedamoji dalis: darbuotojų motyvavimas bei jų įsitraukimo ir įsipareigojimo ugdymas

Darbuotojų motyvavimas bei įsitraukimo ir įsipareigojimo ugdymas yra dar viena personalo valdymo sudedamųjų dalių. Darbuotojus motyvuoja ir skatina įsitraukti skirtingi dalykai, kuriuos būtina išgryninti ir panaudoti kasdieniniame organizacijos gyvenime. Ekspertų teigimu, motyvavimo sistema yra būtina kiekvienai organizacijai, kuri nori geresnių rezultatų bei didesnio darbuotojų įsitraukimo.

Personalo valdymo sudedamoji dalis: žmogiškųjų išteklių planavimas ir vertinimas

Renkama kiekybinė bei kokybinė informacija apie organizacijos darbuotojų funkcijas bei atliekamus darbus itin gerai pasitarnauja vertinant, kiek ir kokių darbuotojų gali prireikti netolimoje ateityje. Žinoma, derėtų orientuotis ne tik į būsimus, bet ir esamus darbuotojus. Gerų santykių su darbuotojais vystymas, darbo užmokesčio valdymas, vertės darbuotojams kūrimas ir kt. taip pat yra svarbios dedamosios, kurių negalima ignoruoti. Pažymėtina, kad personalo vertinimas yra viena iš sunkiausių personalo valdymo dalių, todėl jam turėtų būti skiriamas išskirtinis dėmesys.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.