Automobilio padangos yra labai svarbi automobilio detalė, užtikrinanti saugumą kelyje. Kadangi tai yra vienintelė automobilį su keliu jungiantis, nuo padangų kokybės priklauso stabdymo kelias, automobilio valdymas posūkiuose, kuro ekonomija, triukšmas ir t.t. Nenuostabu, kad naujos kokybiškos  vasarinės padangos (R15) gali kainuoti po 100 eurų.

Įprastai naujas padangų komplektas tarnauja apie 4-5 metus. Tai reiškia, kad už kelis šimtus eurų savo saugumu galite pasirūpinti keliems metams į priekį. Vis dėlto, pakanka šiek tiek atlaidumo, kad važiuoklėje susidėvėjusios detalės sugadintų jūsų brangias padangas. Kviečiame susipažinti su galimomis padangų nudilimo rūšimis ir to priežastimis.

Netolygus dilimas

Pradėkime nuo dažniausiai pasitaikančios problemos – tam tikros zonos nudilimas. Nudėvėjimo zonos gali būti skirtingose vietose, ir nuo to priklauso problema.

Vidinis arba išorinis kraštas

Jeigu pastebėjote, kad vienas padangos kraštas yra nusidėvėjęs, tai reiškia, kad ratas yra pakrypęs link nudėvėtos dalies. Taip gali nutikti dėl dviejų priežasčių, apie kurias turėtų žinoti kiekvienas vairuotojas.

Pirmoji yra nusidėvėję važiuoklės elementai. Visose važiuoklėse komponentai yra sujungti metalinėmis svirtimis, kurių galuose yra guoliai, įvorės arba šarnyrai. Jeigu, pavyzdžiui, guminė įvorė išdyla, tai dalis važiuoklės pasislenka į šoną, todėl padangos pradeda dėvėtis netolygiai. Dažniausiai apie tokius gedimus praneša iš važiuoklės sklindantys pašaliniai garsai.

Kita labai dažnai pasitaikanti priežastis yra blogas ratų suvedimas. Tam, kad automobilis kelyje būtų stabilus ir būtų išgaunamos optimaliausios valdymo savybės, visų ratų pozicija ir kryptis privalo būti tinkamai sureguliuota. Ilgainiui įvairios važiuoklės dalys dėvisi, deformuojasi, todėl rekomenduojama važiuoklės ir ratų geometrijos patikrą atlikti bent kartą per metus.

Abu kraštai

Jeigu pastebėjote, kad abu padangų protektoriaus kraštai dėvisi greičiau nei vidurys, tai laikas patikrinti jų slėgį. Vairuotojai dažnai sugadina brangias padangas tiesiog dėl to, kad reguliariai netikrina oro slėgio padangose. Net jeigu padangos yra visiškai sandarios, atšalus orams slėgis padangose nukrenta. Nepakankamai pripūstos padangos subliūkšta, o ratlankiai spaudžia išorines protektoriaus zonas.

Vidurinė protektoriaus dalis

Tuo tarpu, jeigu slėgis yra per didelis, greičiau dėvėsis vidurinė protektoriaus dalis. Pastebėję šią problemą, patikrinkite padangų slėgį ir, jeigu reikia, sumažinkite jį. Turėkite omeny, kad per aukštas slėgis dar ir blogina sukibimą bei kelia sprogimo riziką.

Rekomenduojamus padangų slėgius galite rasti ant vidurinio automobilio statramsčio, vidinėje durelių pusėje, atidarę degalų bako dangtelį arba vartotojo instrukcijoje. Atidžiai peržiūrėkite rekomendacijas – jeigu, pavyzdžiui, ant jūsų automobilio sumontuotos vasarinės padangos 225/55 R16, tai slėgio rekomendacijas rinkitės būtent pagal šiuos matmenis ir automobilio pakrovą.

Išdilę plėmai

Pereinant prie kiek rečiau pasitaikančių atvejų, pirmasis jų yra atsitiktinėse protektoriaus vietose išdilę plėmai. Kartais šios problemos plika akimi nepastebėsite, todėl pabandykite delnu perbraukti per protektorių. Jeigu pajusite netolygiai išsidėsčiusius išdilimus plėmais – greičiausiai laikas balansuoti ratus.

Jeigu kada teko važiuoti automobiliu, kurio ratai netinkamai subalansuoti, turbūt patys pajutote erzinančias vibracijas, kurios atsiranda kintant greičiui. Blogai subalansuotų ratų svoris yra paskirstytas netolygiai, todėl, pasiekus tam tikrą greitį, jie pradeda šokinėti ir kelti vibraciją. Tokie pasikartojantys smūgiai gadina ne tik padangas, bet ir važiuoklę.

Skersai protektoriaus išdilusios juostos

Ši problema dar yra žinoma kaip „padangos susilaiptavimas“. Jeigu braukdami ranka pagal protektoriaus paviršių jaučiate tolygias bangeles arba aštrius protektoriaus kraštus, greičiausiai problema slypi amortizatoriuose.

Netinkamai veikiantis arba visai neveikiantis amortizatorius nebesugeria smūgių, todėl visa įtampa tenka spyruoklei. Kadangi spyruoklė užtikrina tik vienpusį pasipriešinimą, tai ratai nuolat ir tolygiai šokinėja, atitinkamai nudėvint padangas.

Rekomenduojame reguliariai atlikti važiuoklės patikrą ir dažniau atkreipti dėmesį į padangų būklę!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *